26 oktober 2010

Orly Lunar Eclipse

Egentligen hade jag tänkt köpa det lilagröna Space cadet från Orlys Cosmix Fx-kollektion. Men när jag stod där i affären och jämförde så föll jag istället för det lila-blå Lunar eclipse ur samma kollektion. Det var så oerhört vackert i flaskan och jag är svag för allt lila.

Och det är lika vackert på nageln. Lacket är ett folielack med småkristaller i. Det ger lacket ett väldigt skimmer och djup i nyansen. Beroende på hur ljuset träffar ändrar lacket färg från blått till lila. I dagsljus är det mest blått medans det blir mer lila i lampljus när det är mörkt ute. Jag är helt förtrollad av det.

Lacket är väldigt lättmålat, även om jag kan tycka att penseln är en aningens för smal. Men jag gillar att korken (säger man så?) är gummiklädd. Det ger ett bra grepp. Det är täckande med två lager, men jag målar ett tredje för att göra det jämnare där jag har missat.



4 kommentarer:

  1. Jag har fem av sex lack ur den här kollektionen och alla är helt underbara. Du MÅSTE köpa Space Cadet. Och Galaxy Girl. Och It's Not Rocket Science. Ska du skippa något så är det Out Of This World. Men det är också väldigt vackert. :-)

    SvaraRadera
  2. Det blir nog Galaxy girl också. Och kanske Space cadet. Kan nog inte låta bli.

    SvaraRadera
  3. Jag köpte Space Cadet hos Nails ( http://nailsbodybeauty.se/produkter/orly/) och jag är såå nöjd, så det kan jag verkligen hålla med Nailtastic och rekommendera att du inhandlar.. ;)

    SvaraRadera
  4. Jag har kollat på Space cadet hos nailsbodybeauty.se. Köper det nog där för det var billigare än på Åhléns city där jag köpte Lunar eclipse.

    SvaraRadera