27 oktober 2010

L’occitane Dry skin hand cream

Handkrämer går det åt mycket av, jag har en ståendes på skrivbordet, en i badrummet, en vid sängen, en i handväskan och den här har jag just nu i jackfickan. Köpte den här franska handkrämen därför mycket för storlekens skull, 30 ml är praktisk att bära med sig. Att den innehåller 20 procent sheasmör lockade också.

Och visst gör den mina händer mjuka, men den lämnar också efter sig en klibbig hinna som jag inte gillar. Inte gillar jag doften heller, lite tantaktig och alldeles för stark. Handkrämer ska dofta lagom och friskt tycker jag.


2 kommentarer:

  1. Gillar tuben och formgivningen men hur mycket jag än använder den så blir det ingen långvarig effekt av den, för mig. Håller med om att handkrämer ska lukta lagom och friskt :) Trevlig blogg!

    SvaraRadera
  2. Jag kan nog hålla med, effekten är inte så långvarig. Kanske därför jag har så många krämer, har inte hittat den rätta än.

    SvaraRadera