23 oktober 2010

Nattliga drömmar om lack

Jag kanske har hållit på för mycket med nagellack på sistone, men i natt så drömde jag om det också.
Jag drömde att jag var och shoppade i London med min sambos dotter. Där hittade vi två fantastiska Deborah Lippmann-lack. Det ena var beiget med guldiga toner i flaskan men när man målade på det förvandlades det till små, små fjädrar som la sig i fina lager på nageln. Väldigt vackert. Och alldeles mjukt.
Det andra lacket skimrade av pärlemor i flaskan och när man målade på det blev det som riktig pärlemor, med samma yta som insidan på ett snäckskal. Fantastiskt.
Men, men, det var bara en dröm.

3 kommentarer:

  1. Hm, kanske en blivande framtid som nagellacksdesigner? Man ska lyssna på sina drömmar!

    SvaraRadera
  2. Jo du, det vore ett karriärbyte det.

    SvaraRadera
  3. De bästa var att jag fick va med. =)

    SvaraRadera